wtorek, 28 stycznia 2014

186. Ciasteczka z masłem orzechowym



Kupiłam masło orzechowe bo miałam na nie ochotę w sklepie. 
Nie wiedziałam w sumie jak je zjem, ale wiedziałam, że na coś je wykorzystam... 
Najpierw zrobiłam sobie zwyczajną kanapkę, zabrałam się do gryzienia zatopiłam zęby w kanapce jakby była z nutellą, zderzenie z rzeczywistością jednak było inne. Mimo, że wcześniej jadłam już owe masło to wciąż mnie zaskakuje swoim smakiem. 
Dziś na śniadanie było właśnie owe masło na kanapce ale na to był banan. Taak, banan na kanapce ! Smaczne.
Ale to wciąż nie to... 
ciasteczka chodziły za mną cały dzień ! calutki!
aż zabrałam się za ich robienie.

Przepis jak na kruche ciasteczka, tyle, że dodatkowym masłem do masła zwyczajnego było właśnie to orzechowe. ! Surowe ciasto smakowało wybornie - pomyślałam, że skoro surowe tak dobrze smakuje to pewnie upieczone o wiele lepiej! I wcale się nie pomyliłam ! Nic a nic !

Do tego kubek mleka! Maczane w mleku ciastka przebijają wszystkie słodycze ! Serio! 



  • 100 g masła
  • 100 g masła orzechowego 
  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru 
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki sody 
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajko

Masło ucieramy z masłem orzechowym na gładką, jednolitą masę, dodajemy cukier i razem wszystko mieszamy. Dodajemy jajko i miksujemy.
W osobnej misce mieszamy mąkę z solą, sodą i proszkiem do pieczenia.

Kiedy masła są już wymieszane dodajemy stopniowo mąkę i od razu miksując. 
Powstała masę wsadzamy na pół godziny do lodówki, nagrzewamy piekarnik do 180 st. 

Ciasto formujemy w kulki i układamy na papierze do pieczenia, rozpłaszczamy je widelcem i pieczemy przez 15 minut. ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...