sobota, 1 lutego 2014

187. Zupa z czerwonej soczewicy

Od kiedy miałam okropny sen z udziałem mięsa od tej pory nie tykam się mięsa kurczakowego. 
Na szczęście zupy można robić na wywarze czysto warzywnym i są równie pyszne jak te na mięsie...

Przepis dostałam od pewnej szkockiej Pani Domu, która gotuję ową zupę w lokalu serwującym właśnie wegetariańskie jedzenie. :)
Trochę zmodyfikowałam .

Zupa jest mega prosta, mega sycąca i mega pyszna ! 


  • 250 g czerwonej soczewicy
  • 2 cebule nie muszą być duże
  • czosnek ( kto ile chce )
  • łyżka masła
  • mrożona marchewka ( dodałam jeszcze inne warzywa, bo mam swoją własna mrożoną włoszczyznę )
  • kostka rosołowa ( jak ktoś nie chce nie musi dodawać )
  • przyprawy : pieprz, sól, curry, czerwona papryka ostra, bazylia, oregano... 
  • pomidory z puszki
  • 2 łyżki ketchupu 

Cebulę i czosnek posiekać, zeszklić na maśle, dodać warzywka i zalać wodą, dodając kostkę rosołową ( albo nie ) dorzucić przyprawy, dodać pomidory i ketchup. Kiedy warzywa będą miękkie całość zmiksować na krem.
Do gotującej się zupy dodać soczewicę, pilnując by się nie przypaliła, mieszając. 
I gotowe. Można dodać jeszcze mleczka kokosowego ( to z polecenia koleżanki ) ja nie dodawałam. 
Najlepsza ! 
Idealna na rozgrzanie po zimowych szaleństwach na śniegu! 


1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...