wtorek, 24 września 2013

165. Placek a'la pizza - Cukinia w roli głównej.

Zdjęcie ze strony www.pro-test.pl

Cukinia nie jedno ma zastosowanie. Tak samo jak pizza można ją dowolnie połączyć z innymi składnikami a najlepsze jest to, zawsze wyjdzie smacznie.

Patrząc jak marnieje w lodówce postanowiłam zrobić z niej kolację, ale musiałam ją jakoś tak schować, żeby nie było " Ja tego nie lubieee... " dodatkowo, koniecznie chciałam do naszej kolacji dodać otręby i pszenne i owsiane. Nic na słodko, a raczej z warzywami. 
Miały być placuszki.
Ale jak zapytałam syna, co by zjadł na kolacje to on powiedział, że chciałby pizze.
Genialnie! - Pomyślałam. 
Będzie pizza z cukinii. Popatrzyłam na innych kulinarnych stronach, czy mój pomysł na wykonanie tej pizzy jest realny i że nie wyjdzie z tego Nic.
Ale okazało się, że jest masa przepisów. 

Więc zabrałam się za naszą kolację. 
  • Średnia cukinia 
  • łyżka otrąb pszennych 
  • łyżka otrąb owsianych
  • 4 łyżki mąki
  • jedno jajko,
  • szczypta soli, 
  • szczypta ziół prowansalskich lub przyprawy do pizzy
  • szczypta pieprzu
  • 2 pomidory koktajlowe
  • ząbek czosnku
  • mała cebulka
  • 3 łyżki ketchupu 
  • łyżka śmietanki 30 %
  • 2 łyżki startej mozzarelli,
  • kulka mozzarelli.
  • 5 pieczarek ( starłam je na drobnej tarce )
Cukinie zetrzeć na drobnych oczkach, dodać mąkę, otrąby, jajko i przyprawy oraz łyżkę startej mozzarelli. Wszystko razem wymieszać. 
Wyłożyć na okrągłą blaszkę do pizzy, albo na papierze wyłożyć masę na kształt pizzy.
Wsadzić do piekarnika nagrzanego do 200 st. na 15 minut.  ( warto blaszkę nasmarować jakimś tłuszczem.. ;) )


W czasie kiedy nasz spód będzie się piekł ( ma być twardawy i złocisty. )
Przygotować należy pomidory do obrania i pokroić je w kostkę, następnie drobno posiekać czosnek i cebulę. Całość podsmażyć na łyżce oliwy. Kiedy pomidory będą miękkie rozdrobnić je widelcem. 
Dodać ketchup i śmietanę oraz łyżkę łyżkę startej mozzarelli. 


Dodałam jeszcze do sosu starte pieczarki, mogą być też pokrojone w plastry, ja jednak by nie usłyszeć " nie lubię" wolałam wmieszać je do sosu pomidorowego. 


Wyłożyć sos na upieczonym spodzie, a na nim poukładać plastry mozzarelli.
Wsadzić jeszcze na chwilę do piekarnika by ser się roztopił .


Dlaczego w tytule jest PLACEK a nie PIZZA ? Bo przypominało mi to trochę placka po cygańsku ;)

A najlepsze co może usłyszeć mama od dzieci, zaraz po KOCHAM CIĘ,MAMO?

CZY MOGĘ DOKŁADKI? <3

SMACZNEGO. 



2 komentarze:

  1. Pomysł świetny dla dzieci, które są wybredne podczas jedzenia :) A co do komentarza to ja niedawno usłyszałam od mojej prawie 3 letniej córci: mamusiu jesteś najlepszą kuchareczką :) Musze przyznać, że mnie wtedy zatkało :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to wtedy podbudowuje bardziej niż jakakolwiek pochwała od najlepszego mistrza kuchni :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...