poniedziałek, 2 września 2013

160. Tarta z ziemniakami i mięsem mielonym.

Od mojego ostatniego posta minęło sporo czasu, a to za sprawą lata. Które sprawiło, że nie chciało mi się przesiadywać w kuchni przy gorących garach... I tak to obiad przy plaży, a to u znajomych i zleciało...

Co prawda baterii swoich nie naładowałam tego lata, więc nie wiem jak przetrwam czas pluchy i deszczu, oraz wiatru a później śniegu i mrozu... ale mam nadzieję, że nie będzie AŻ tak źle. 

Dziś moja córka dołączyła do swojego brata - więc mam w domu dwóch przedszkolaków. 

Pierwszy dzień laby miał być dniem słodkiego lenistwa. Słodkie to one było, przez tort którym się objadałam, pozostał po wczorajszych urodzinach mojej córki... 
Obiadu również nie zrobiłam a upiekłam frytki z paczki.

Jak tak leżałam na kanapie cały dzień, między kawą a kolejnym kawałkiem tortu, a frytkami ( maaatko.. kiedy ja to spalę... ) naszła mnie ochota na coś mięsnego, ciepłego na kolację!

Przeszukałam internet natrafiłam na Pewną Panią Gąskę

I oto mam kolację. Dodałam jedynie mięso mielone zamiast boczku

Kruche ciasto.
  • 1 1/2 kubka mąki
  • 85 g zimnego masła
  • jajko
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego ( w przepisie była śmietana )
  • pół łyżeczki soli

Zagniotłam całość wstawiłam do lodówki na 40 minut.

Nadzienie.
  • 5 ziemniaków ugotowanych w mundurkach
  • 2 cebule
  • 400 g mięsa mielonego 
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • 10 dag sera żółtego ( utarty na grubych oczkach )
  • jajko
  • pieprz i sól
dodatkowo, serek topiony Gouda.

Ziemniaki w mundurkach pokroiłam w plastry.
Mięso mielone podsmażyłam z dodatkiem przyprawy do spaghetti
Cebule posiekałam w piórka i podsmażyłam na pozostałym tłuszczyku z mięsa.

Zrobiłam sos. Do jogurtu dodałam potarty żółty ser, jajko, sporo pieprzu i odrobina soli.

Ciasto po wyjęciu z lodówki rozwałkowałam na cienki placek, wyłożyłam nim formę do tarty. Na to cebulka, mięso, ziemniaki, zalałam to sosem serowo - jajecznym. Na górze poukładałam pokrojony w plastry serek topiony.
Zapiekłam 40 minut w piekarniku w 175 st.

Podałam z sosem czosnkowym  ( jogurt naturalny z czosnkiem i bazylią ;)

NIEBO W GĘBIE!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...