sobota, 26 października 2013

172. Sernik Mamuni




Uwielbiałam kiedy zbliżały się jakieś świeta, urodziny czy imieniny, mama zawsze wtedy piekła sernik.
Jej sernik wychodzi zawsze taki sam, zawsze idealny!
Ale teraz kiedy już sama jestem mamą i wiem, że moje dzieci tak samo reagują na sernik jak ja, postanowiłam zrobić te ciasto sama. Przecież jestem już duża. :)

Już rano zabrałam się za jego przygotowanie by był gotowy na popołudniową kawkę. !
I jest! Jest taki jak ten który robi moja mama! Taki sam! 

Oto przepis na sernik mojej Mamy :


  • 8 jaj
  • 1 kg twarogu już zmielonego - dostępny w sklepach w kilogramowych wiaderkach. 
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1 budyń waniliowy
  • 1/2 szklanki oleju
  • szklanka zimnego mleka  
  • 150 g Margaryny do pieczenia
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1,5 szklanki mąki
Z mąki, margaryny,  1/2 szklanki cukru, jednego całego jajka i jednego żółtka zagniatamy ciasto. 
Które wykładamy na papier do pieczenia i wstawiamy do lodówki. 

Oddzielamy żółtka od białek, następnie ucieramy żółtka z 1 szklanką cukru. Dodać do nich twaróg, budyń w proszku, olej, wszystko wymieszać na jednolitą masę, dodać szklankę mleka i wymieszać.
Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie wmieszać je do powstałej masy twarogowej. 

Wykładamy masę na schłodzony spód.

Pieczemy w temperaturze 180 st. przez 45 minut ( lub godzinę - ja piekłam godzinę, ponieważ środek ciasta był surowy jeszcze, zmiejszyłam tym samym temp. do 150 st. )



3 komentarze:

  1. Mamy robią bezapelacyjnie najlepsze ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiadomo nie od dziś, że sernik z przepisu mamy jest zawsze najlepszy:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiadomo, że mamine najlepsze :) Wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...