poniedziałek, 10 czerwca 2013

131. Szpinakowy bulion z jajkiem i serem.


Szpinakowy bulion z jajkiem i serem.

Z racji tego, że ostatnimi czasy namiętne przeglądam moją książkę z kuchnią włoską i ciągle myślę, co kiedy zrobię, więc nie zastanawiając się dziś dłużej niż chwilę, wymyśliłam, że na obiad będzie coś ze szpinakiem. 
Makaron to nie było to, z racji, że mężowi robiłam krem z pomidorów, postanowiłam zrobić zupę. Zupę która wpadła mi w oko jak tylko otworzyłam książkę na "chybił trafił".

Zupa jest bardzo prosta. Ale ma tak zachwycający smak, że gdybym zamówiła ją we włoskiej restauracji pomyślałabym, że jest jakaś skomplikowana w przygotowaniu.

W książce ilość składników na tę zupę podana jest na 6 porcji.
Ja zrobiłam moją tylko na jedną porcję. 

A potrzebowałam to mojej porcji: obok podam jak jest w książce.


  • garść liści szpinaku :                  * 700 g liści szpinaku
  • spora łyżka masła                      * 20 g masła 
  • jedno jajo                                * 4 jaja
  • ząbek czosnku ( opcjonalnie ) 
  • 2 łyżki startego sera żółtego,      * 5-6 łyżek startego parmezanu
  •  dodałam curry i czerwonej papryki * gałka muszkatołowa 
  • sól i pieprz.                              * sól i pieprz
  • chochelka bulionu                    * bulion 1 l.

Liście szpinaku, należy pozbawić łodyg i dokładnie opłukać. Mokre liście ugotować. Kiedy zwiotczeją należy je odcedzić i drobno pokroić.

Następnie, sporą łyżkę masła, rozpuścić w rondelku, dodać pokrojony szpinak, wymieszać by masło się dokładnie połączyło ze szpinakiem.
Dodać posiekany ząbek czosnku 

Jajko wymieszać z serem pieprzem i solą, dokładnie roztrzepać, dodać do szpinaku z masłem.Wymieszać. Pogotować chwilę, od czas do czasu zamieszać.

Dodając bulion, należy robić to tak szybko jak się da, co by nie zrobiły się gluty ;) Gotować jeszcze chwilkę. Przyprawić, do smaku solą i pieprzem lub co tam jeszcze Wam do niej będzie pasowało.

Podawać z grzankami albo zjadać samą póki gorąca! ;)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...