wtorek, 25 czerwca 2013

139. CYNAMONKI

Kto chociaż raz zrobił sam ciasto drożdżowe to wie jak jest pyszne i wciągające ;) 
Ja robiłam już nie raz ( jeszcze nie blogowałam ... ) i tylko raz mi nie wyszło... właśnie za pierwszym razem kiedy próbowałam zrobić cynamonki.
Przepis mam z tego bloga.
<3

Ale tym razem się udały..! Pyszne! Już nie ma tej porcji która jest na zdjęciu. Omniom... ! Syn, córka, ja i moja mama. Kolejna porcja w piekarniku i kilka sztuk które nie zmieściły się na blaszkę czeka. 

Sprawa dość łatwa. Wymaga tylko trochę czasu i kilku niezbędnych produktów.
  • 1 szklanka letniego mleka
  • 2 jajka
  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 6 łyżek cukru
  • 1/2 kostki masła, roztopionego i ostudzonego
  • 4 dag świeżych drożdży 
  • szczypta soli
Nadzienie:
  • 1/4 kostki masła, roztopionego
  • około pół szklanki cukru
  • kilka łyżeczek cynamonu
  • rodzynki (opcjonalnie) u nas bez...
  • jajko do posmarowania
Z drożdży, 2 łyżek cukru, 2 łyżek mąki i połowy mleka robimy zaczyn. Odstawiamy do wyrośnięcia do podwojenia objetości. Do miski wsypałam mąkę, dodać sól, jajka, resztę mleka, resztę cukru i wyrośnięty zaczyn. Wyrabiamy i wlewamy masło. Wyrabiamy, aż zacznie odchodzić od ręki, odstawiamy do wyrośnięcia. Kiedy podwoi objętość wyłożyć na stolnicę, podzielić na 4 części. Każdą rozwałkować, posmarować roztopionym masłem, posypać cukrem i cynamonem, jeśli ktoś lubi - w tym momencie można dodać również rodzynki. Zwinąć jak roladę, pokroić w plasterki, ułożyć na blaszce zachowując odstępy. Posmarować roztrzepanym jajkiem.
Piec około 10 - 15 minut w temperaturze 180°C.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...