niedziela, 23 czerwca 2013

136. Orange curd



Macie tak czasami, że przeglądacie jakiś blog i mówicie " Muszę to zrobić" ?
Ja właśnie tak miałam. Przeglądając bloga Bistro mama.
Zaciekawił mnie bardzo ten krem, zwłaszcza, że autorka jest nim zachwycona.
Zastanawiałam się czy i mnie zachwyci. 
I zachwycił!
Zachwycił mnie łatwością jego przygotowania. 
Smakiem...
Aromatem.

Sami zobaczcie jak łatwo się go robi i przekonajcie się jak cudnie smakuje.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

wyciśnięty sok i starta skórka z 2 pomarańczy
sok z 1/2 cytryny
125 g niesolonego masła
180 g cukru
3 jajka

Sok z pomarańczy i cytryny wyciskamy.
 Metalową miskę stawiamy na garnku, w którym gotuje się woda. 
Do miski na parze dajemy masło, cukier, sok z pomarańczy i cytryny oraz otartą skórkę z pomarańczy.
 Lekko mieszamy do momentu, aż wszystko się dokładnie rozpuści. 
Jajka ubijamy trzepaczką lub mikserem i powoli dodajemy do składników na parze. 

Cały czas mieszamy, aż krem zgęstnieje. Trwa to mniej więcej ok. 15 minut. ( te 15 to jak cała wieczność, ale warto! ) Gotowy krem przekładamy do słoiczków i przechowujemy w lodówce do miesiąca czasu.  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...