środa, 20 marca 2013

69. Tarta ze szpinakiem i jajkiem sadzonym

W końcu dorobiłam się gumowej formy do tarty. Jednak nie jestem fanką zagniatania ciasta kruchego, więc dziś użyłam ciasta francuskiego. Tarta jest tak samo dobra. Do wykonania ciasta kruchego potrzebujemy więcej czasu, więc ta opcja jest dla zapracowanych. ;)

Składniki:
1 pierś z kurczaka
200g szpinaku (ja użyłam mrożonego)
100g śmietany
starty ser (na oko ;))
ząbek czosnku
sól, pieprz do smaku
kilka pomidorków koktajlowych
3 jajka

Przygotowanie:
Pierś z kurczaka pokroić w kosteczkę, przyprawić solą i pieprzem. Usmażyć na patelni. Odłożyć. Na tej samej patelni przygotować szpinak. Dodać sól, pieprz i czosnek. Pierś wymieszać ze szpinakiem.

Przygotować masę ze śmietany. Wbić 2 jajka i dodać starty ser ( niekoniecznie). Masę dodajemy do szpinaku, aż ser ser zacznie się ciągnąć.

Ciasto francuskie rozłożyć na blaszce do tarty. Wyłożyć na nią farsz. Wsadzić do rozgrzanego piekarnika (180 stopni) na 30 min. 10 minut przed końcem ułożyć przekrojone na pół pomidorki oraz wbić jajko.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...