sobota, 23 marca 2013

70. Kurczak w pomidorach ze świeżą bazylią


Jak co dzień - ledwie zalałam sobie kawę a już myślałam co na obiad. Okrutne, nawet nie skupiłam się na śniadaniu.
Postanowiłam zrobić coś z tego co mam w lodówce zatem WIELKA IMPROWIZACJA.

I udało się!
Jest przepyszne! Ameryki jednak nie odkryłam, ale udało mi się stworzyć sos idealny, o którym myślałam przy kawie.Smakuje dokładnie tak jak sobie to wymyśliłam w głowie.

A to lista tego co mi się przydało ;)
  • podwójna pierś kurczaka
  • 3 pomidory
  • 50 ml przecieru pomidorowego ( nie koncentratu ! )
  • 50 ml wody
  • łyżka kwaśnej śmietany
  • 3 łyżki ketchupu 
  • 3 ząbki czosnku 
  • pół cebuli
  • sól, pieprz czarny i pieprz cayenne
  • kilka listków świeżej bazylii. 
  • ziołowa przyprawa do kurczaka
  • pół łyżeczki curry
  • makaron
  •  3 łyżki oleju
  1. Pierś kurczaka pokroiłam w plastry. ( medaliony jak kto woli.. ) w każdym razie przypominały trochę bitki. Wsadziłam je do miski, przyprawiłam przyprawą do kurczaka i dodałam  łyżkę oleju. Do lodówki na kilka minut.
  2. Cebulę i czosnek podsmażyłam na pozostałym oleju ( 2 łyżki ) kiedy cebulka się zeszkliła poukładałam kawałki kurczaka... Obsmażyłam z obu stron na małym ogniu.
  3. Pomidory obrać ze skóry i pokroić w małe cząstki. Dodać do kurczaka. 
  4. Dodałam przecier pomidorowy wodę, ketchup -  przyprawić solą, curry i pieprzami. Doprowadzić do bulgotania. Następnie dodałam kwaśnej śmietany i jeszcze trochę pogotowałam
  5. Na końcu posiekałam  kilka listków świeżej bazylii i dodałam do dania.
  6. Podawałam  z makaronem lub ryżem. 

2 komentarze:

  1. Robiłam jakiś czas temu w podobny sposób schab. Bardzo smaczne danie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro da się i kurczaka i schab tak przygotować to niebawem będzie karkówka w zupełnie innej odsłonie ;D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...