sobota, 30 marca 2013

78. Przygotowania do Wielkanocy u Olie

 Wesołych Świąt Wielkanocnych! 
Wszystkiego kolorowego!
Smacznego jaja i wesołego dyngusa ;)
W tym roku lejemy się ciepłą wodą i to tylko siedząc w wannie
A po tym zaraz ciepły kocyk, kawa i smakołyki. :)

Olie i rodzinka! ;*
   



Po nieprzespanej nocy dzień spędzam w kuchni. Pewnie nie tylko ja piłam kawę z rana myśląc od czego by tu zacząć. I zaczęłam od mazurka. Podejście nr 2.
Wczoraj jednego upiekłam ( miał być dwuwarstwowy.. ) tylko, że nie wyszedł taki jakbym chciała i został zjedzony przez męża.
 No to pomalowałam jajka... by poczuć te święta jeszcze bardziej.
Kurczaczki zrobił mój syn w przedszkolu, słodkie są prawda? <3


Więc dziś z rana zabrałam się za robienie kolejnego już nie dwuwarstwowego.
I mimo tego, że ciasto na mazurka w sumie nie różni się niczym innym niż tradycyjne ciasto kruche to pochłonęło o wiele więcej mojego czasu niż kruche. Hm.. ciekawe dlaczego, może dlatego, że Mazurek na święta, wypiek jakby nie patrzeć wykwintny?

Moje proporcje na tego mazurka to:
  • 350 g mąki
  • 200 g masła
  • 50 g cukru pudru 
  • 2 żółtka 
  • łyżka kwaśnej śmietany 18 %.
Całość zagniatamy, owijamy folią. Ciasto leżakuje w zamrażalniku ok. godziny. Wyciągnięte z chłodzenia, wałkujemy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. ( Moja blaszka do tego wypieku ma 24x28 cm. )
Ciasta wychodzi dużo więc spokojnie zostanie jeszcze na jakieś ozdoby ;)

Na wystudzone ciasto nałożyłam marmoladę i masę kajmakową ;) 


Jutro będzie babka cytrynowa.

Dziś jeszcze przygotowałam schab na jutrzejszy obiad.  Będzie ze śliwką.
Podam go z ziemniakami z koperkiem i ziemniakami z musztardą francuską i masłem oraz z mieszanką sałat.
Przepis znalazłam kiedyś i wypróbowałam wcześniej:  http://kuchniadoroty.blogspot.com/

Póki co jest w toku przygotowań, całość będzie jutro...
Ale może ktoś jeszcze nie ma pomysłu na obiad u zrobi też schab.

  • kg schabu bez kości
  • sól
  • pieprz
  • majeranek
  • 5 ząbków czosnku 
  • czerwona papryka
  • suszone śliwki węgierki 
  • 2 łyżki masła
Po obmyciu mięsa i wysuszeniu nacinamy ostrym i długim nożem kieszonkę ( taką na dwa palce ) tylko nie na wylot. Następnie wsypujemy tak 2 łyżeczki soli.
Wciskać w mięso śliwki. 

Następnie nacieramy mięso czosnkiem tartym na tarce, później solą, pieprzem, papryką i na końcu majerankiem.


Ostawiamy na kilka godzin ( albo na całą noc ) mięso w chłodne mięso.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 st. godzinę. W rękawie do pieczenia, zamkniętym z obu stron. Na mięsie układamy masło.

Po upieczeniu jeszcze 20 minut schab zostaje w piekarniku ( w wyłączonym :) ) zamkniętym i cały czas w rękawie.


 W trakcie robienia jest jeszcze żurek...  :)

Zatem do jutra.. :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...