niedziela, 21 kwietnia 2013

90. Party sushi

Umówiłam się z dziewczynami na babski wieczór. Alkohol, zabawa i coś do jedzenia. Może sushi? Jak w niedziele nas "sushi" to i w sobotę może sushi.. ;)) 
Jadłam jedynie sushi w knajpach, wczoraj pierwszy raz zagościła kuchnia japońska u mnie w domu.

Zabrakło nam ryżu. Zrobiłyśmy chyba ze 100 sztuk. Zostało na śniadanie.

Koszt produktów to około 130zł.

Nie miałam dość ostrego noża, więc przy krojeniu sushi się trochę rozpadało. Jednak mam dobrych sąsiadów, którzy poratowali nas ostrym nożem. ;)

Do przygotowania KALIFORNIA MAKI będziemy potrzebowali:
porcję ugotowanego ryżu
płatki nori
paluszki krabowe
awokado
ogórek
imbir marynowany
wasabi

Na stronie naSushi.pl znajdziecie wszystkie informacje na temat przygotowania. 
Polecam także TEN  filmik. Zdecydowanie ułatwi Wam to wykonanie.

 Ryż przygotowujemy według przepisu. Następnie obieramy i kroimy warzywa i ryby.
 
Na macie do zwijania sushi. ( tu nie mamy maty;) kładziemy płat nori lśniąca stroną do dołu. Zwilżonymi dłońmi rozprowadzamy ryż. Zostawiamy pasek wolnego marginesu po przeciwległej stronie.
 Nakładamy wasabi. Opcjonalnie.
 Potem paluszki krabowe lub łososia. Do tego warzywa. Wszystko zależy jakiego chcemy mieć "sushiego" :))
 Całość zwijamy od dołu, łapiąc za dolną krawędź maty. Delikatnie ściskamy i rolujemy matę. Zwinięty rulon kroimy na 2-3 cm kawałki OSTRYM nożem BEZ ZĄBKÓW.
 Serwujemy z pastą wasabi, imbirem marynowanym oraz sosem sojowym. Warto kupić jakiś lepszy sos sojowy.
 Do tego białe winko i można zacząć ucztę.. ;))



3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...