poniedziałek, 29 kwietnia 2013

97. Makaron z kurczakiem w sosie sojowym.

Od jakiegoś czasu mam tak, że jak się uprę na jeden jakiś produkt bo będę go tak długo jadła aż się skończy.
Ostatnio było groszkowo, później pieczarkowo... a dziś w roli głównej jest sos sojowy.
Zakupiony z okazji robienia w domu sushi. Zastanawiałam się podczas jedzenia sushi do czego można jeszcze go wykorzystać. I w sumie jako sos do tego smakołyku wcale mi nie podchodził to do kurczaka pasuje niemalże idealnie.

Zastanawiałam się jeszcze w jaki sposób podać tego kurczaka.
I trafiłam na owy pomysł, który jest o tutaj ;)

Z racji tego, że mój ślubny nie toleruje papryki i pora a makaron ryżowy jeszcze nie zagościł w moim domu, to postanowiłam tylko wykorzystać pomysł na połączenie kurczaka z sosem.
.

Po wprowadzeniu pewnych zmian wyszło pysznie!
 A potrzebne mi do tego było. ;)


  • podwójna pierś z kurczaka
  • łyżka przyprawy uniwersalnej
  • szklanka wody ciepłej
  • pół szklanki zimnego mleka
  • czubata łyżeczka mąki ziemniaczanej 
  • pół cebuli
  • ząbek czosnku
  • 4 łyżki sosu sojowego
  • duża marchewka
  • pomidor
Pierś kurczaka pokroiłam w kostkę, wrzuciłam na rozgrzany olej, kiedy ten się podsmażał dodałam cebulę i czosnek - drobno posiekane. 
Polałam sosem sojowym. Całość się razem dusiła jakieś 5 minut. Dorzuciłam pokrojoną w paski marchewkę. Zalałam wodą z łyżką przyprawy uniwersalnej. Do czasu kiedy marchewka nie zrobiła się miękka, owa potrawka siedziała pod przykryciem.
W połowie szklanki mleka rozpuściłam łyżeczkę mąki ziemniaczanej, dodałam do potrawy. 
Utworzył się aromatyczny gęsty sos. Chwilę jeszcze na "gazie" I gotowe!

Zamiast ryżowego makaronu jest makaron spaghetti. 

Brzuszki pełne. Można pomyśleć o popołudniowej kawie. 
Jednak bez słodkości. 
U mnie w domu tydzień bez cukrów. 





2 komentarze:

  1. Witam serdecznie,

    byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła swój blog na listę Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Znajdzprzepisy.pl jest wyszukiwarką, która zbiera przepisy z najlepszych stron oraz blogów kulinarnych. Już ponad 1000 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.

    Życzę miłego dnia!
    W razie jakichkolwiek pytań, pisz śmiało na info@znajdzprzepisy.pl
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie proste, azjatyckie smaki, pycha :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...