piątek, 10 maja 2013

101. Biszkopt z truskawkami i bitą śmietaną

W sumie robiłam go w upalny dzień, 
W urodziny mojej mamy, ale czasu nie było na podzielenie się nim z Wami.
Zatem dziś, kiedy za oknem deszczowo ( ale cudownie zielono.... ) na osłodę proponuję Wam zrobienie owego biszkoptowego. Pycha. 

Nie muszę mówić, że i potomstwu memu i dorosłym przypadał do gustu? :)

Przepisów na biszkopt jest kilka. Nie lubię tych z proszkiem do pieczenia, więc robię bez. Jest znakomity.
Wysoki i puszysty! ;)

Idealny przepis na biszkopt znalazłam tutaj.

  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
Białka oddzieliłam od żółtek, ubijałam na sztywną pianę.
Pod koniec ubijania dodawałam cukier. Dalej ubijając dodawałam żółtka. Ubijałam 20 minut jak poleciła mi moja koleżanka Aga. Za co jej serdecznie dziękuję! ;)
Na koniec pomieszane ze sobą mąki delikatnie mieszałam w masę.

Wyłożyć do tortownicy, której dno należy wyłożyć papierem do pieczenia, boków tortownicy nie należy niczym smarować czy obsypywać.

I siup do piekarnika na 40 minut - piekarnik nastawiony na 170 st.

Gorące ciasto wyjąć z piekarnika i...
rzucić nim z wysokości ok 60 cm na ziemię. W foremce oczywiście.

Czy to żarty? Niee.. To nie żarty. Serio. 
Nie będę mówiła jak szybko waliło mi serce kiedy zabierałam się do tego. Ale szybko poszło i po krzyku :)
Pozostawić ciasto do wystygnięcia .

Kiedy wystygnie, przekroić długim ostrym nożem na dwa blaty, można i na trzy, ale jeszcze nie mam takiej wprawy w przekrajaniu. 



Przełożyć kremem zrobionym z :
  • śmietanki kremówki 30 %
  • 2 łyżek serka Danio
  • 1/2 szklanku cukru
  • dodałam jeszcze trochę cukru cynamonowego. 
Bitą śmietanę należycie ubijałam, dodając pod koniec ubijania cukier. Podsypałam cynamonowym i wmieszałam serek.

Przełożyłam blaty biszkoptowe śmietaną ułożyłam na  niej pokrojone w plastry truskawki, na to zaś śmietana i biszkopt,na to jeszcze śmietana i truskawki w plasterkach.


GOTOWE!

2 komentarze:

  1. Mam właśnie ochotkę ostatnio na takie letnie desery a lekki biszkopt z truskawkami to jest to !

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki biszkopt z bitą śmietaną i truskawkami to dla mnie deser idealny :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...