poniedziałek, 20 maja 2013

113. Ciasto jogurtowe z miodowymi płatkami kukurydzianymi.

Jak byłam jeszcze małym dzieckiem moich rodziców ( teraz jestem już dużym dzieckiem mych rodziców  :) )
uwielbiałam kiedy tata robił ciasta drożdżowe z owocami i kruszonką. A do tego kubek zimnego mleka...
Chciałabym by moje dzieci też to tak miło wspominały jak ja. 
Więc chciałam dziś im na kolację zrobić - moje wspomnienie z dzieciństwa. 

Jednak drożdże skończyły się przed czystką, a zapasy robić będziemy jutro, zrobiłam jogurtowe. 
Ale żeby jednak nudno nie było, posypałam je płatkami kukurydzianymi miodowymi.

Ciasto jogurtowe jest tak delikatne a zarazem tak syte - chyba, że to sprawka kubka mleka... że dwa kawałeczki w zupełności wystarczą na kolację. 
Ale jako, że jestem łasuchem zapewne jeszcze zjem jeden kawałek.. bądź dwa... i ciężko będzie mnie pohamować bym nie zjadła całej blaszki ;)
A wykończenie go płatkami sprawiło, że kiedy gryzie się ciasto płatki przyjemnie chrupią i nadają jeszcze lepszy smak jogurtowca ;)
A jak zrobiłam to ciasto? Jest bardzo proste. 


  • kubeczek jogurtu naturalnego
  • 2 kubeczki cukru
  • 3 kubeczki mąki ( dałam jeden kubeczek tortowej, a 2 krupczatki.. )
  • 1 kubeczek oleju
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej lub 1 łyżeczka proszku do pieczenia(nie miałam proszku do pieczenia)
  • łyżeczka aromatu waniliowego
  • 4 jaja
Jogurt przełożyłam do małej miseczki, kubeczek umyć.
JOGURTOWY KUBECZEK MA POSŁUŻYĆ ZA MIARKĘ !

Jajka zmiksować z cukrem, aż powstanie jednolita masa, dodać olej, następnie aromat waniliowy i jogurt. Do tego mąkę i sodę. Miksować aż wszystkie składniki dobrze się ze sobą połączą.

Gotowe ciasto przełożyć do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia.
Posypać płatkami kukurydzianymi.
Piec w temp. 180 st - 40 minut. Lub do "suchego patyczka"






2 komentarze:

  1. Witam! Przyjmij nominacje do nagrody Liebster Awards :) http://smakolyki-moniki.blogspot.com/
    Pozdrawiam i życzę miłej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny pomysł z tymi płatkami! Musiało smakować wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...