niedziela, 26 maja 2013

119. Dzień Mamy! Sernik z brzoskwiniami z ciasteczkowo czekoladowym spodzie ;)

Dzień mamy obchodzę już 4 rok ;) ale fajnie... Moje maluchy jeszcze nie bardzo wiedzą o co chodzi, syn mój upiera się, że dzień mamy i taty jest w jednym dniu ale nie wie jakim bo ciocia Eliza z przedszkola mu jeszcze nie powiedziała ;) 

Słodkie prawda?

Tak samo słodkie jak ciasto które przygotowałam dla mojej mamy z okazji tego święta.
Zrobiłam sernik na zimno z brzoskwiniowym musem na ciasteczkowym spodzie z czekoladowym kremem. 
Przepis znalazłam na czesto odwiedzanym przeze mnie blogu , Pewnej sympatycznej mamy.

Może moje ciasto nie jest takie urodziwe jak autorki, ale to wina większej tortownicy ;)
Robiłam na 26 cm. a autorka na 22. jest różnica, ale w smaku chyba żadna ;)

Ciasto składa się z trzech warstw. 

I warstwa czekolada. 

  • użyłam kremu czekoladowo-orzechowego z Biedronki, miałam na "stanie"  zamiast nutelli. Rozpuściłam w kąpieli wodnej by łatwiej było połączyć go z 
  • ciasteczkami - rurkami z kremem waniliowym z biedronki ;) pokroiłam je drobno.  
  • I ze zmielonymi sucharkami, również z tego sklepu :) Sucharki te to takie małe kwadratowe.Całość zamieszać i wsadzić do torownicy, to nasz spód.

I do lodówki.

II warstwa - kremówka i serki waniliowe z biedronki ;)

  •  śmietanka 30 % ubijamy dodając cukier, ja nie dodawałam. 
  • 4 serki podobne do Danio, ale nie Danio, tylko Tutti czy jakoś tak, są bardzo smaczne, z dodatkiem wanilii. Razem ubiajmy jeszcze trochę i dodajemy
  • żelatynę - (2-3) łyżki zalewam ok. 4 łyżkami zimnej wody, żeby napęczniała. Odstawiam na 10 minut. Po tym czasie, a przed wlaniem jej do masy serowej, rozcieńczam 2-3 łyżkami gorącej wody (w sumie tyle tej gorącej wody potrzeba, żeby byłą płynna. Dodajemy do śmietany i jeszcze chwilę mieszamy. 
Kiedy masa zacznie tężeć, nalewamy ją na przygotowany wcześniej spód czekoladowy. I zaś do lodówki.

III warstwa - galaretka z brzoskwiniami


  • duża puszka brzoskwiń, odlewamy syrop i a brzoskwinie zblenderować na mus. :)
  • 2 galaretki rozrobić w 500 ml przegotowanej, gorącej wody. 
  • dodać do musu z brzoskwiń.
  • Kiedy galaretka zacznie tężeć wylewamy ją POWOLUTKU na śmiatanę.
  • Wstawiamy do lodówki i czekamy aż całkowicie stężeje galaretka ;)


no i nóż do krojenia nie ten... bom u mamy :)

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...