niedziela, 12 maja 2013

102. Gofry

Któż z nas ich nie lubi?
Podobno najlepsze jest to co domowe, zdrowe, wiadomo,że bez konserwantów. 
Ale jak zrobić gofry by były takie jak z budki nad morzem? 

Wypróbowałam już naprawdę masę przepisów na gofry. 

Ale wczoraj natrafiłam na taki który dokładnie odzwierciedla to jak wyglądają i smakują te gofry znad morza. 

  • 2 jaja
  • 2 szklanki mąki 
  • 2 szklanki mleka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • cukier wedle uznania
  • 6 łyżek oleju

Żółtka oddzielić od białek, zmiksować je z mlekiem, mąką, olejem, proszkiem do pieczenie, odrobiną soli i cukru.
Następnie ubić białka na sztywną pianę i delikatnie wymieszać z ciastem.  

Gofrownicę dobrze nagrzać. Nakładać ciasto. Piec 3 minuty. 

Moje były z bitą śmietaną i truskawkami. ;)
A mąż mój wymazał mi jeszcze goferka marmoladą. 
 
 


3 komentarze:

  1. smak to poezja, dokladnie jak z budki znad morza, tylko u mnie wyszły gumaki......

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne ! Lecz pierwsze 2 nie odkleiły się i musiałem wywalić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne! Wyszło idealne1 ŁADNIE SIĘ ODKLEIŁY DAJCIE TROSZE WIĘCEJ OLEJU TO SIĘ ŁADNIE ODKLEJĄ.\

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...