poniedziałek, 27 maja 2013

121. Krem warzywny z zielonym pesto i sucharkami.

Wczoraj będąc u mamy, mój brat przeglądając tego bloga stwierdził, że ja to tak tylko same słodkości. A gdzie jakieś mięsa i inne... to ma inne. 
ZUPA. 
Ale, że u mnie w domu, jedzenie zupy to wybieranie z talerza selera, pietruszki, brokuła, kalafiora, brukselki, fasolka... a zostaje tylko marchewka, ziemniaki i groszek plus wodna część zupy - bo i mięso wybierane jest. A za godzinę ( czasem nawet mniej ... ) wołają o kanapkę, jogurt czy jakiegoś słodyczka. 
Więc zup gotować mi się odechciało jakiś czas temu, chociaż ja zupy uwielbiam... ( też wybieram selera i pietruchę )
To żeby wybierania nie było, postanowiłam wszystko zblenderować. Przypomniały mi się czasy jak gotowałam zupy dzieciom jak rozszerzałam im dietę. 
Ale znowu by nie było zbyt mdłe podałam owy warzywny krem z grzankami oraz łyżką zielonego pesto i odrobiną śmietanki. Posypałam drobno startym serem.. jeszcze tylko pieprz.. i gotowe!

Krem to nic innego jak:

  • mrożona mieszanka warzyw na zupę z ziemniakami 
  • lub 3 małe ziemniaki pokrojone w kostkę
  • 4 pałki kurczakowe
  • zioła do przyprawienia zupy 
  • śmietanka 30 %
  • zielone pesto
  • żółty drobno utarty ser 
  • pieprz. 
Zagotowałam wodę, dodałam części kurczaka, poczekałam aż się zagotują, przyprawiłam, dodałam warzywa. Na koniec oddzieliłam wywar od warzyw ( ALE JEJ NIE WYLEWAŁAM )
Najpierw blenderowałam warzywa, dodając po trochu wywaru otrzymałam odpowiednią gęstość zupy.

Na talerzu już kleks śmietany, łyżka zielonego pesto i żółty ser. No i pieprz. 

Bardzo szybka i pożywna zupa ;)

Dla męża bez pesto, udało mu się zauważyć, że chcę go uraczyć nim... twierdzi, że mu nie smakuje,  ale ja wiem swoje .. hi hi ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...