piątek, 24 maja 2013

117. Drożdżowe naleśniki.

Jeśli znudziły się Wam na śniadanie, bułki drożdżowe, drożdżówki, szneki i inne drożdżowe specjały... a jednak nie wyobrażacie sobie bez nich śniadania czy drugiego śniadania czy jakiegokolwiek innego posiłku to drożdżowe naleśniki będą świetnie stanowić zamiennik owych. ;)

Smakują jak drożdżowe bułeczki. A jednak wciąż pozostają naleśnikami. 

Są banalnie proste. Chociaż przepis z którego korzystałam "mówił" że potrzeba 3 jajek i dwóch szklanek mąki tortowej, to ja zrobiłam z jednego jaja i krupczatki i również się udały.! 

Domownicy zachwyceni. Wsuwali aż miło.. fajnie tak...

Już mówię co na nie się składa :


  • 2 szklanki mąki ( dałam 2 krupczatki )
  • 3 jaja ( dałam jedno )
  • 2 szklanki ciepłego mleka
  • 2 łyżki cukru
  • 3 łyżki oleju
  • 30 g drożdży
  • szczypta soli
  • olej do smażenia 
  • plus od siebie dodałam łyżeczkę aromatu waniliowego :)
Drożdże rozetrzeć z cukrem i wymieszać z 3 łyżkami ciepłego mleka.
Stopniowo dodawać mąkę, sól, jajka ( jajko) i ciepłe mleko. Wymieszać i dodać olej i aromat. 
Wymieszać i odstawić na 2 h. Ja odstawiłam na godzinę.
No i smażymy. ;)

Podawać z dżemem, twarogiem, czekoladą... :)





4 komentarze:

  1. Narobiłaś smaka starsznego! Cudowności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, Bardzo dziękuję za nominację.
    Twoje naleśniki narobiły mi smaku. Są takie puszyste. Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. są super, uwielbiam naleśniczki i w szczególności te na słodko ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają naprawdę smacznie :) muszę spróbować :D zapraszam na blog po odpowiedzi :D
    http://fabrykakulinarnychinspiracji.blogspot.com/2013/05/saata-z-pomarancza-i-suszonymi.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...